שיווק דיגיטלי B2B: הגיע הזמן לקחת את העסק שלך לשלב הבא!
תוכן עניינים שיווק (B2B (Business to Business מתמקד ביצירת קשרים עסקיים ושיתופי פעולה בין עסקים.
דף הבית >> בניית אסטרטגיית שיווק
בניית אסטרטגיית שיווק הינה כמו הצבת מטרה לעסק שלכם. ללא בניית אסטרטגיה שיווקית- לא תוכלו לראות את העסק צומח, מתפתח, גדל ומתרחב.
ללא אסטרטגיה שיווקית, ניתן לומר, אין לעסק שלכם עתיד ולכן, חייב כל עסק גדול, בינוני, או קטן להתכנס לכדי בניית אסטרטגיה שיווקית במידה ובעליו מעוניין להתקדם.
בין אם באופן עצמאי ובין אם ע"י ליווי מקצועי, בין אם באמצעות בניית תכנית רוחבית או ע"י הצבת / הגדרת יעדים תקופתית, אם אין לכם אחד מאלו, אין לעסק שלכם סיכוי להתקיים לאורך זמן וכל ההשקעה שלכם בו, תרד לטמיון. כיצד אם כן, יש לגשת לבניית אסטרטגית שיווק ומה חשוב לנו לדעת?
נתחיל ונדגיש- כי למרות שלא כל בעל עסק חושב שהוא זקוק לבניית תכנית שיווק אסטרטגית, זו עדיין נחשבת לאחד הכלים החשובים ביותר להצלחת העסק והבסיס לכל פעילות השיווק שלו ועל מנת שלא לזרוק תקציבים ללא מטרה, ישנה חשיבות עצומה בבניית תכנית שנתית/ רבעונית מסודרת, איתה ניתן להתקדם לאורך כל השנה, תוך בחינת תוצאות אמיתיות מהשטח.
לדוגמה, אם אתם מותג לבגדי כושר המכוון לבני "דור המילניום", קהל היעד שלכם צפוי להיות מורכב מאנשים בעלי מודעות לבריאות וכושר ("פיטנס") בגילאי 18-34 הפעילים בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם וטיקטוק. חשיבה מראש על המידע הזה, תאפשר לכם ליצור קמפיינים שיווקיים ממוקדים ש"ידברו" בצורה מיטבית לקהל היעד שלכם.
עם ערוצי שיווק דיגיטלי (ו"אוף ליין" גם, אבל אליהם לא נתייחס כאן) רבים אשר זמינים לעסקים מפרסמים כיום, חיוני לבחור את אלה השמתאימים לקהל היעד וליעדים שלכם בצורה מיטבית. כמה ערוצי שיווק כאלה, עשויים לכלול את:
לדוגמה מה זה פרסום בערוץ בערוץ האולטימטיבי עבור עסק, אם למשל קהל היעד שלכם פעיל בעיקר באינסטגרם, מיקוד המאמצים שלכם בפלטפורמה זו עשוי להניב תוצאות טובות יותר בהשוואה להשקעה ניכרת בממשק חברתי-עסקי כמו לינקדאין.
כאשר אתם מתחילים להתכנס לכדי בניית אסטרטגיית שיווק לעסק שלכם, מומלץ לשכור שירות מקצועי מאת חברה המתמחה בבנייה של תכניות ואסטרטגיות שיווק מותאמות לסוג ואופי החברה שלכם וכך תוכלו לדעת בוודאות שאתם בכיוון הנכון להצלחה.
מעקב וניתוח תוצאות קמפיינים שיווקיים- לאחר שהקמפיינים השיווקיים שלכם כבר באוויר ופועלים, חשוב לעקוב אחריהם ולנתח את התוצאות. זה יעזור לכם לזהות מה עובד ומה טעון שיפור. השתמשו בכלי ניתוח אנליטיים כדי לעקוב אחר מדדי מפתח כגון תעבורת אתרים, שיעורי המרות, מעורבות במדיה חברתית ושיעורי פתיחת מיילים בקמפייני שיווק בדוא"ל.
לדוגמה, אם אתם שמים לב שמסע פרסום מסוים ברשתות החברתיות מניב כמות משמעותית של תנועה והמרות לאתר, תוכלו להקצות יותר משאבים לערוץ זה ולהוריד משאבים מקמפיין מקביל שביצעתם ומניב תוצאות פחות טובות, למשל קמפיין פרסום ממומן בגוגל. מצד שני, אם מסע פרסום אינו מניב ביצועים טובים, תוכל לבצע התאמות או להקצות מחדש משאבים לערוצים יעילים יותר.
בכל הקשור לעולם הדיגיטל והאינטרנט, אם אתם לא מתמצאים בו, אתם עלולים ללכת לאיבוד וכך גם תקציב השיווק שלכם, עקב בחירה לא מתאימה של ערוצי פרסום למוצר/ השירות שלכם. בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט בצורה מקצועית- תדייק אתכם בכל הקשור לקהל היעד של העסק והפלטפורמות הדיגיטליות השונות המתאימות לו (גוגל, יוטיוב, אינסטגרם, פייסבוק וכדומה).
לאחר שמאפיינים את העסק וקהל היעד, יש לערוך סקר שוק יסודי ולאתר את קהל היעד שלנו בין כל ערוצי השיווק השונים (בתחילת התהליך מדובר על מספר קטן של ערוצי שיווק על מנת לבסס בהם את נוכחות העסק) – החל למשל מעמוד עסקי בפייסבוק- העלאת תכנים שוטפת והנעה לפעולה בסופו של תהליך, או ערוץ שיווק נוסף – קידום האתר בצורה אפקטיבית ע"י קידום אורגני, מה שמצריך כתיבת תכנים מקצועית, אופטימיזציה לאתר, ניתוח נתונים, בניית קישורים לאתר ועוד.
בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט אינה מתאימה למי שאינו מתמצא בכלים הייעודיים לכך ולכן, אם אין לכם ניסיון מקצועי או ידע מתאים , צרו קשר עם חברה מקצועית שתבנה לכם את האסטרטגיה השיווקית המתאימה לכם ולעסק שלכם בדיוק.
חברת קורנגה פה בשבילכם עבור שיווק באינטרנט – לעסק או לארגון שלכם/ן.
תוכן עניינים שיווק (B2B (Business to Business מתמקד ביצירת קשרים עסקיים ושיתופי פעולה בין עסקים.
תוכן עניינים כן, הקורונה הגיעה אלינו בפברואר 2020 ופרצה לתודעה במרץ בסגר הראשון שחווינו. לאחריו
הכותרת אולי נראית לכם הזויה או לכל הפחות מנותקת מהמציאות, אבל מה אם אגיד לכם
תוכן עניינים זו לא עוד כותרת לשם הכותרת אלא הכי קשור למציאות העסקית ולהתנהלות חברות
כל עסק, גדול כקטן, חייב שתהיה לו תכנית אסטרטגית – ואם לא באופן מוסדר עם
נכתב בתאריך 21.12.2017 מן הסתם לא אפתיע אף אחד כאשר אגיד "איני מופתע לגלות כל
כמי שעושה עשרות פגישות בחודש אני חי את המשק שלנו כאילו זורם אצלי ב-ד.נ.א, 24
חברה ישראלית המבקשת לשווק מעבר לים מבצעת פעולות רבות על מנת להשיג לקוחות. אנשי המכירות
כמנכ"ל אני מבין היטב את האחריות הגדולה הרובצת לפתחי, למעשה מדובר באחריות כוללת ישירה ועקיפה
קידום אתרים בגוגל כולל קידום אורגני שמשמעו הצלחה כלכלית וצמיחה לעסק. קידום אורגני הגיח לאוויר העולם