מה זה קידום אתרים בגוגל בכלל? ומהו קידום אורגני (Search engine optimization) בפרט?
חברות רבות רואות באינטרנט כלי עיקרי למינוף העסקים שלהם, בכל המישורים הקיימים – החל מהקמת אתר אינטרנט המשמש כחלון ראווה להצגת מרכולתם של העסקים וכלה בשיווק ממוקד ומפולח על פי קהלי יעד.
כדי להתגבר על התחרות הגואה בענף, מבצעים העסקים פעולות לקידום האתרים, דרך מנועי החיפוש הקיימים.
למה כדאי לכם להתרגש ממנוע החיפוש של Google ?
גוגל – מנוע החיפוש המוביל בעולם (בעיקר בחלק המערבי של העולם, בסין הגדולה יש את Baidu וברוסיה את Yandex כחברות המובילות את תחום החיפושים ברשת), המשמש כמנוע חיפוש מוביל נכון להיום, מאגד תחתיו אתרים של חברות ועסקים המתחרים זה בזה על ליבו של הלקוח הבא.
המונח המקצועי השגור בפי אנשי המקצוע בתחום זה נקרא – קידום אתרים אורגני (search engine optimization- SEO).
לקדם אורגנית בגוגל ושאר מנועי חיפוש – הדרך להשגת לקוחות חדשים לבית העסק
כאשר מדברים על seo קידום אתרים אורגני מתכוונים למעשה על כלל הפעולות המבוצעות דרך קבע באתר המקודם (On page SEO) וגם מחוצה לו (Of page SEO), במטרה להביאו למצב האופטימלי והרלוונטי ביותר לגולשים המחפשים מידע בתחום המקודם, אך גם עבור מנוע החיפוש בו אותו אתר נמצא.
כלומר, אתרי האינטרנט אותם אנו מוצאים כאשר נחפש דבר מה בגוגל, ביצעו פעולות שונות אשר רובן נעשו ע"י אנשי SEO מקצועיים, במטרה להיות מוצגים בפנינו.
המטרה של כל אתר שכזה תהיה אפוא להיות ממוקם במקומות הראשונים ביותר בתוצאות החיפוש. הסיבה הינה כי ברוב המקרים, אנשים מחפשים מידע קודם כל האתרים הראשונים אותם פוגשים. אם לא מצאו מבוקשם – עוברים לאתר הבא, וכך הלאה.
קידום אורגני מתפרס על פני תקופה ארוכה והמטרה של כל אתר המייצג חברה או בית עסק, תהיה התברגות במקום הגבוה ביותר לאורך הזמן.
מה כולל בתוכו תהליך האופטימיזציה האורגנית (SEO) ?
בין הפעולות המתקיימות בתהליכי קידום אתרים אורגני, נוכל למצוא: הטמעת תוכן רלוונטי, עדכני ומעשיר עבור הגולש (כולל שימוש נכון במילות המפתח שברצוננו לקדם, יצירת כותרות H עפ"י סדר היררכי הגיוני מול פסקאות התוכן ושילוב מילות מפתח נבחרות בתוכן , הוספת תמונות רלוונטיות למאמר + תגיות אלט לתיאור התמונה ועוד) , יצירת מערך היררכי ברור בין התפריטים לקטגוריות ועמודי התוכן.
בנוסף, כולל גם ה-SEO , הנגשת אתר האינטרנט לכלל האוכלוסיות – חווית משתמש ראויה לכל הגולשים באתר (כולל בעלי הלקויות השונות כדוגמת עיוורים וכבדי ראייה) .
את כל מה שצריך לדעת על קידום אורגני נוכל ללמוד דרך קריאה מעמיקה ברשת – מאמרים מקצועיים ועדכונים מבית גוגל , קריאה שוטפת באתרים אינפורמטיביים מובילים בעולם (כדוגמת: search engine land, seoroundtable ועוד) ופגישות עם יועצים ומומחים בעולם זה.
החלק של "אופטימיזציית ה- Offepage", תכלול בתוכה אם נעשית בידי חברה מקצועית: פתיחת עמוד עסקי ב – "Google My Business" עבור כרטיס עסקי בעמוד התוצאות חיפוש, פתיחת עמוד עסקי ושימוש ברשתות החברתיות עבור העסק המקודם (יצירת פוסטים עבור חשיפה מוגברת והנעה לפעולה), יצירת פרופיל קישורים חיצוניים (back-links) איכותי – כולל פרסום מאמרי אורח באתרים בעלי קשר ישיר לתחום האתר אותו בוחרים לקדם ועוד שלל פעולות חיוניות וחשובות.
חברות קידום אתרים מציעות שירותיהן לכל עסק המתחיל דרכו בשוק זה ובתוך כך ניתן יהיה לקבל טיפים חיוניים וחשובים מאוד עבור האתר והקידום העתידי עליו נחשוב.
“SEO is a race, not a sprint – Neil Patel"
חשוב לציין כי קידום אורגני מקצועי (שלא כמו קידום ממומן), דורש אורך רוח וסבלנות רבה.
מציאת חברה לקידום אתרים אורגני, שהינה עתירת ניסיון לצד הבנה בתחום המקצועי בו בית העסק פועל, תהיה תנאי ראשון אשר יוביל אותנו להצלחה !
הבנת הצרכים והגדרת המטרות בתחילת הדרך תוך הכרת השוק תהיה מועילה אף מאוד ורק כך יוכל להיות מוכתר קידום האתר שלנו כהצלחה גדולה.
הקידום האורגני, דורש מיומנות רבה, ניסיון מצטבר ולא פעם עבודה עדינה ומחושבת שניתנת ל"פיצוח" רק בעקבות הבנה מעמיקה של הנעשה בתחום (שינויי אלגוריתם של גוגל, הכרת כלי עזר של גוגל ואחרות, שינויים בתחומי שיווק משיקים לקידום אורגני וכו').
בתוך כך, חשוב להבין מהם הקריטריונים המדויקים שיקבעו האם חברת קידום היא איכותית- במיוחד עבור אנשים שמתבוננים על התמונה "מבחוץ" ורוצים לדעת האם חברה מסוימת אכן מתאימה להם .
View this post on Instagram
למה קורנגה תתאים עבור קידום אורגני לאתר שלכם?
חברת קורנגה, פועלת כבר קרוב לעשרים שנה (נוסדה ב-2002) ולכן צברה כבר הרבה מיילים (או קילומטראז'ים אם תרצו) בתחום הקידום אורגני – SEO וגם בתחומי שיווק אחרים כמו קידום ממומן (PPC), ניהול רשתות חברתיות ובניית אתרים.
אנחנו נשוחח איתכם בעלי העסקים – בגובה העיניים: לפני תחילת עבודה, ניפש איתכם פרונטלית ונסקור יחד איתכם את תחום העיסוק שלכם ואת הקו העסקי שלכם, נסביר לכם מנגד את מתודת השיווק הדיגיטלי שלנו ונשטח בפניכם את ה- vision שלנו לגבי הטיפול העתידי בנכסים הדיגיטליים של העסק שלכם.
מקדמי האתרים שלנו הם מומחים בעלי ותק של שנים וידע (מעשי ותיאורטי) רב בעולם ה-SEO, כך שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהעסק שלכם יקודם בידיים הטובות ביותר.
המטרה שלנו, היא להגביר משמעותית את הנוכחות שלכם במנועי החיפוש (ובראשם גוגל כמובן) ולשפר את חווית המשתמש באתרכם (תוכן איכותי יותר – כולל תמונות ווידאו ומסודר נכון יותר מבחינה היררכית באתר, מהירות טעינת עמודי תוכן גבוהה יותר, נראות טובה יותר של תפריטים ועוד) ובאמצעות כך להגביר את תנועת הגולשים לנכסים הדיגיטליים שלכם ואת כמויות הלידים שתקבלו אשר יגבירו את מכירותכם.
שאלות נפוצות בקידום אורגני
חברות רבות רואות באינטרנט כלי עיקרי למינוף העסקים שלהם, בכל המישורים הקיימים – החל מהקמת אתר אינטרנט המשמש כחלון ראווה להצגת מרכולתם של העסקים וכלה בשיווק ממוקד ומפולח על פי קהלי יעד.
כדי להתגבר על התחרות הבלתי נגמרת ברשת האינטרנט הגדולה, ברוב ענפי השירותים / מוצרים, על העסקים לבצע פעולות אקטיביות עבור קידום הנכסים הדיגיטליים שלהם – קרי אתרי האינטרנט, עמודי הנחיתה והעמודים העסקיים ברשתות החברתיות השונות (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט, טיק-טוק ועוד) דרך מנועי החיפוש הקיימים.
קידום אורגני – Search Engine Optimization באנגלית (נודע לרבים בראשי תיבות : SEO) הוא תחום הקיים בערך מאז שקיים האינטרנט בתצורתו המוכרת להמונים בשנת 1991 (ראשיתו של האינטרנט ב-1969 כטכנולוגיה למטרה צבאית של משרד ההגנה האמריקני) .
כאשר מדברים על SEO קידום אתרים אורגני, מתכוונים לכלל הפעולות המבוצעות דרך קבע באתר המקודם (On page SEO) וגם מחוצה לו (Of page SEO), במטרה להביאו למצב האופטימלי ולהגישו בצורה המיטבית לגולשים המחפשים מידע בתחום המקודם, אך גם עבור מנוע החיפוש בו אותו אתר רוצה להתקדם (למשל מלכת מנועי החיפוש – Google).
קידום אורגני, להבדיל מזה הממומן (PPC), אינו מצריך תשלום לפלטפורמה בה אנו מעוניינים לקדם את הנכס הדיגיטלי שלנו, אלא רק זמן לא מועט בכדי ללמוד את התחום או את "תורת הקידום האורנגי" המושפעת מאלגוריתם מנוע החיפוש ועבודה רבה ומתמשכת בפועל, עבור קידום הנכס הדיגיטלי, הבאתו למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש על מילות / ביטויי מפתח רבים והגברת תנועת המשתמשים אליו, במטרה סופית לחזק את המותג שלנו ולייצר לידים / המרות שיתורגמו לכסף – עסקאות!
קידום אורגני איך זה עובד ?
קידום אורגני מורכב משני ערוצים: off-page SEO ו- On-page SEO.
On-page SEO מקצועי, יכלול בתוכו פעולות ותהליכים כמו: יצירת והטמעת תוכן עשיר ואיכותי רלוונטי למילות המפתח המקודמות ומעשיר עבור הגולש (נותן ערך מוסף למשתמש ומצליח להשאיר אותו בעמוד יותר משניה-שתיים ואף גורם לו לפעול בדרכים שונות, כמו: גלילת העמוד, לחיצה על כפתורים, מילוי טופס יצירת קשר, המשך לעמודים נוספים באתר ועוד), יצירת תגיות מטא (Title+description) רלוונטיות לנושא העמוד המקודם, יצירת כותרות H עפ"י סדר היררכי הגיוני מול פסקאות התוכן , הוספת תמונות רלוונטיות לתוכן/ מאמר + הוספת תגיות אלט לתיאור התמונה ועוד. יצירת מערך היררכי ברור בין התפריטים לקטגוריות ועמודי התוכן גם היא פעולה חיונית אלמנטרית בעולם הקידום.
בנוסף כולל ה-SEO בישראל, גם התייחסות להנגשת אתרי אינטרנט לכלל האוכלוסיות – חווית משתמש ראויה לכל הגולשים באתר (כולל בעלי הלקויות השונות כדוגמת עיוורים וכבדי ראייה)
החלק של ה"אופטימיזציית Off-page", יכלול בתוכו אם נעשה באמצעות חברה מקצועית, פעולות כגון: פתיחת עמוד עסקי ב- "Google My Business" עבור קבלת כרטיס עסקי בעמוד התוצאות חיפוש (SERP) – חשיפה מוגברת במנוע החיפוש, פתיחת וניהול עמודים עסקיים ברשתות החברתיות עבור העסק המקודם (יצירת פוסטים עבור חשיפה מוגברת, חיזוק המותג והנעה לפעולה), יצירת פרופיל קישורים חיצוניים ( back-links profile) איכותי – כולל פרסום מאמרי אורח באתרים בעלי קשר סמנטי לתחום האתר אותו מקדמים ועוד שלל פעולות חיוניות וחשובות שנעשות מחוץ למערכת ניהול התוכן של האתר (CMS).
איך לקדם אתר ב-Google?
ישנן 2 אפשרויות: קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן ( PPC in Google ads and google adsense).
קידום אורגני הוא הפלטפורמה האידאלית לחיזוק הנכסים הדיגיטליים של העסק לטווח הרחוק. כל אסטרטגית שיווק בדיגיטל, חייבת לכלול בתוכה את ה-SEO עבור השגת תנועת גולשים איכותית ויצירת המרות (לידים ועסקאות). פעילות קידומית מסוג זה, תשפר את נראות האתר של העסק שלכם, את איכות התוכן שבו, את ביצועיו (מהירות טעינה ותגובה ראויים, היעדר עמודים שבורים וכו')
הקידום האורגני בגוגל הינו תהליך מתמשך ופרק הזמן שבו תראו תוצאות, יכול להיות מחודשיים ועד שנתיים- שלוש (תלוי בתחרות בענף העסק), אך זה שווה את הזמן והמשאבים שתקצו לכך.
מה ההבדל בין קידום אורגני וקידום ממומן?
שאלת השאלות שאנו נתקלים בה, הנשאלת על ידי כל לקוח חדש ובכל פרויקט באשר הוא, היא: מה הם ההבדלים בין SEO (אורגני) ל-PPC (ממומן) ובמה עדיף להם להתמקד עבור נכסיהם הדיגיטליים?
ראשית כל נציין למי מכם שאינו בקיא כלל בתחום השיווק הדיגיטלי, שקידום אורגני הינו חינמי בעיקרון וקידום ממומן – כשמו כן הוא – קידום שעולה ממון, עולה כסף – קרי השכרת שטח פרסום בדפי התוצאות חיפוש של גוגול (או בשטחיהם של אתרים שעשו הסכם עם חברת גוגל) או יצירת מודעה אם תרצו.
אז כמובן שהשאלה של "מה עדיף לעסק שלי – קידום אורגני או ממומן?" היא טבעית והגיונית, מפני שבכל קמפיין פרסומי (ולמעשה כמו בכל מוצר שאנו מעוניינים לרכוש) אנו רוצים וצריכים לדעת מהן העלויות לעומת התועלת שנקבל.
לשאלה זו על פניו יש תשובה קצרה וחותכת; על פי כל המחקרים בתחום השיווק הדיגיטלי, ניכר בבירור כי גולשים במנועי החיפוש (ובראשם גוגל) , מעדיפים ללחוץ על התוצאות האורגניות – אלה שאינן מופיעות בדמות פרסומת בשוליהם העליונים והתחתונים של עמודי תוצאות החיפוש (SERP). במילים אחרות, הגולשים מקליקים על התוצאות האורגניות יותר מאשר על התוצאות הממומנות.
אולם כמובן שהמציאות בד"כ הינה מורכבת יותר מ"שחור או לבן" וגם במקרה השיווקי כאן ישנן מספר תשובות המשתנות על פי תרחישים שונים : סוג העסק המקודם,אופי מוצריו ושירותיו, התקופה המסוימת בשנה או במציאות העסקית של אותה חברה מקודמת ועוד. למשל, אם עסק מסוים רוצה לקדם מוצר / שירות מסוים במבצע לפרק זמן מוגבל (לדוגמה, עבור סיום מלאים תוך זמן קצר או מבצעים לחגים וכד'), אז ישנה סבירות גבוהה, שישתלם לו ליצור קמפיין ממומן – מודעה בגוגל לזמן מוגבל עבור המטרה הספציפית (בלי קשר או עם קשר לקידום האורגני)
מעוניינים לקרוא עוד בנושא הכה חשוב ומרתק הזה?
היכנסו למאמר הבא
איך לבחור חברת קידום אתרים אורגני בשנת 2021 ?
קידום אתרים אורגני (Search Engine Optimization) הוא אחד הנושאים החמים והחשובים ביותר שמדברים עליהם כאשר עוסקים בנושאי נוכחות אינטרנטית ויחסי ציבור (PR), אך פעמים רבות זה נראה שכולם מסביב מבינים מאד בתחום – חוץ מכם והאמת היא: שיש הרבה מאד בלבול בתחום – גם אצל מי שחושב שהוא בקיא בו.
למעשה, רוב החברות והעסקים כיום, נעזרים בשירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים כדי להגיע למקומות גבוהים בעמודי החיפוש של המנועים המובילים (גוגל, בינג, יאהו, יאנדקס ועוד) וגם החברות הללו עצמן לא תמיד יודעות את העבודה על הצד הטוב ביותר.
אז איך תדעו לבחור בחברת הקידום האורגני המתאימה עבור העסק שלכם?
עקבו אחר כללי הברזל הבאים ואתם צפויים להצליח במשימה:
תיק עבודות – כדי לדעת שהחברה שתעשה עבורכם קידום אורגני היא אכן מהימנה, איכותית ובעלת ניסיון עשיר בתחום (ואף בקידום אורגני ממוקד לנישת העסק שלכם) , חיוני לעיין בתיק העבודות שלה, לשמוע אודות ההישגים ולבחון אותם בצורת נתונים וסטטיסטיקות : דירוגים בגוגל ושאר מנועי חיפוש על מילות מפתח נבחרות, גרפים ייעודים מתוכנות כמו גוגל אנליטיקס המצביעות על מגמת שיפור ניכרת בתנועה מהערוץ האורגני לאתרי הלקוחות, טבלת עליה בכמות ההמרות / לידים שנתקבלו כתוצאה מהפעילות האורגנית באתר ועוד.
שירות ויחס אדיב- במקרה של תחום הקידום האתרים, ישנה חשיבות קריטית לנושא היחסים הבינאישיים והשירות, מפני שההיכרות האישית והבלתי אמצעית עם חבתרכם וחזונה, היא המפתח לקידום אורגני מצוין. על כן, לא מספיק שייעשה מעקב טכני אחר המתרחש באתר שלכם (דירוגים על מילות / ביטויי מפתח נבחרים במנועי החיפוש וכמות תנועת הגולשים והמרות שמתקבלים ממנו) ויישלח לכם דו"ח עוקב בתחילת כל חודש, אלא גם יש לחברה אחריות לעדכן אתכם בכל מיני שינויי גדולים הנעשים באתרכם, כמו למשל הוספת מאמר, שינוי היררכית קטגוריות בתפריט עליון וכו'. לכם כעסק הנהנה מן השירות, מומלץ בחום על מינוי איש קשר ישיר שיהיה אמון על המעקב של תהליך הקידום ויעדכן את החברה המקדמת ברצונות ובשינויים שהעסק מעוניין להנחיל תוך כדי הקידום.
מחיר – תעשו את הבדיקה שלכם ואת ההשוואות בעלות של תהליך הקידום האורגני, אך דעו לכם במקרים רבים "הזול הוא היקר" גם בתחום זה. כלומר, לא בהכרח שבחור/ה צעירים שהרגע סיימו קורס בתחום, ישרתו את הנכסים הדיגיטליים שלכם בצורה ראויה ואופטימלית (וזה מחזיר אותנו לסעיף הראשון של "תיק עבודות" ובחינת הניסיון בפועל של הגורם המקדם ששוכרים את שירותיו) , כיוון שקידום אורגני הוא תחום מורכב מאוד ומצריך "ניסיון בשטח", כדי להבין את התמונה המלאה של התהליך ולרכוש את הכישורים המתאימים, חיוני שלגוף המקדם אתכם, כבר תהיה "טבילת אש" ענפה באיך להביא אתרי לקוחות לפסגות עמודי החיפוש ולייצר עבורכם את התנועה הרלוונטית לאתר, כדי שזו תניב את ההמרות המיוחלות (השגת לידים לשירותיכם ממילוי טופס יצירת קשר באתר, ביצוע עסקה און ליין באתר וכו').
בשל כך, אל תתפתו להצעה הזולה הראשונה שתגיע אליכם עם "הצעה נוצצת" (לא, זה לא הגיוני שקידום אורגני של גורם מקצועי יעלה 100-500 ש"ח בחודש), אלא בצעו את המחקר שלכם בסבלנות, תוך בחינת הרזומה של הגוף המקדם והחבילה שהוא מציע על כל השורות הקטונות שבה. עתה, לאחר שעשיתם את כל הבדיקות וההשוואות, עשו לעצמכם טובה ענקית ולכו על החברה שמציעה לכם מחיר אטרקטיבי (בלי להוסיף כל מיני פולשטיקים בצותר תוספת נפרדת של עלות לכל מרכיב בתהליך הקידום וכד') בשילוב עם הוכחת ניסיון בתהליך הקידום ויחס שירותי ראוי (גם חיבור או קליק עם מנהל הלקוחות בחברת הקידום, בהחלט יכול להוות חלק מהשיקול).
למה קידום אורגני? מדוע כדאי לי כעסק, ללכת בכל הכוח על ערוץ השיווק הזה?
בלי להוריד מחשיבותו של ערוץ הקידום הממומן או אפיקי שיווק אחרים, הקידום האורגני כבר שנים רבות מאוד שומר על ההובלה מבחינת חשיבותו ומרכזיותו בייצור תנועת גולשים איכותית לאתרי עסקים באשר הם. הקידום האורגני הוא תהליך מורכב ומתמשך (יש שיגידו גם סיזיפי) ודורש גם רכישת ידע לא מועט בכדי לבצעו בצורה מיטבית.
מספר נקודות שיעזרו לכם לקבל תשובה לשאלה הגדולה של למה להשקיע את מירב האנרגיה והמשאבים בקידום אורגני:
רוב הגולשים במנועי החיפוש, מעדיפים ללחוץ על תוצאות אורגניות ולא על מודעות –
ברובם המכריע של התחומים, אתר שיגיע למקומות הראשונים בתוצאות האורגניות, ייראה אמין יותר עבור הגולשים מאשר אתר שמופיע ראשון במודעות הקידום הממומן. במספרים: מחקרים מראים ש-85% מהגולשים לוחצים על תוצאות החיפוש האורגניות ו-36% מהגולשים מאמינים שחברה המדורגת גבוה יותר בתוצאות האורגניות היא המובילה בתחומה.
קידום אורגני משפיע על בריאותו הכללית של האתר –
איש ה-SEO קידום אתרים, במסגרת מאמציו לקידום האתר במנועי החיפוש, יעשה עבורכם סדר מבחינת המבנה, נראות ומהירות שלו. כלומר, הקידום האורגני לא מועיל למיקום האתר בתוצאות החיפוש בלבד, אלא גם לאיכותו הכללית של האתר שלכם. פעולות אופטימיזציה מקצועיות שהמקדם עושה עבור הנכס הדיגיטלי שלכם (שיפורים בפן הטכני, העיצובי והתכני), יהפכו את הנראות ואת חווית השימוש באתר שלכם למשופרות בהרבה, ברובם המכריע של המקרים. קידום ממומן, להבדיל, אינו משפיע לטובה כלל על בריאות האתר הכללית.
זו הדרך האופטימלית להראות לגוגל שהנכס הדיגיטלי שלכם הוא איכותי וראוי לדירוג טוב –
קידום אורגני מקצועי שייעשה באתרכם, יצביע לגוגל על הרלוונטיות שלכם בתחום העסק ויתגמל אתכם בתמורה במיקומים גבוהים בדפי תוצאות החיפוש ובנראות משופרת בהם (הוספת Site-links ושאר rich-snippets על תוצאת החיפוש של עמוד העסק שלכם וכו').
ההופעה הגבוהה בתוצאות החיפוש, לבטח יביאו איתם תנועה רבה לנכס הדיגיטלי ויקדמו את עסקיכם.
קידום אורגני משתלם גם לטווח הארוך –
SEO הינו משתלם מאוד לטווח הארוך!
כלומר, אם תשקיעו בו את מרבית המאמצים והמשאבים, הנכס הדיגטלי שלכם צפוי לצבור תאוצה שתעזור לו לאורך זמן רב.
בשונה מ-PPC (קידום ממומן) , הקידום האורגני יכול להמשיך ולהשפיע לטובה על הנכס המקוון גם אם תפסיקו להשקיע בו מעט. כמובן שהאתר עלול לשלם בירידה מסוימת בדירוג של גוגל או כל מנוע חיפוש אחר, בסופו של דבר, אך הירידה תהיה הרבה יותר מבוקרת אם בכלל תתרחש, מאשר בתשלוחם על מודעות (Google ads, ads sense וכו').
תוך כמה זמן רואים תוצאות בקידום אורנגי SEO ?
זה תלוי במספר משתנים עיקריים:
מידת התחרותיות הקיימת בענף העסקי אותו מקדמים – הביטויים שיש עליהם נפחי חיפוש גבוהים בממוצע חודשי במנועים של גוגל ודומיו, יובילו כמעט תמיד לתחרות עזה עליהם, בשל פוטנציאל התנועה האורגנית לאתר, שהם טומנים בתוכם. משמע, שביטוי שיש עליו אלפים ואף עשרות אלפי חיפושים בגוגל בממוצע, יהיה מאוד קשה לדירוג גבוה עבור אתר שרק החל להיות מקודם וצריך לעשות את הטיפוס למעלה בעמודי תוצאות החיפוש!
אך אין זה מחייב שבביטויים עם אלפי ועשרות אלפי חיפושים בלבד , תהיה תחרות קשה, שכן זה מאוד תלוי בנישת העסק. ישנן נישות שאינן מחופשות באופן כללי בצורה המונית ושם התחרות העזה יכולה להיות על ביטוי עם מאות חיפושים בממוצע לחודש.
איכות הקידום האורגני שנעשית – מקדם אתרים מקצועי ומיומן, יגיע בהכרח לתוצאות טובות ומהירות יותר מאשר איש מקצוע מתחיל לצורך העניין.
תהליך ה-SEO הוא מורכב (עשרות ואף מאות פרמטרים שיש לקחת בחשבון בתהליך) ומחייב ניסיון בפועל בכדי להיות מקצוען אמיתי (לא כל מי שסיים עתה קורס או הכשרה לימודית כלשהי בתחום, מוכן לקדם פרויקטים גדולים).
איכות האתר – אתר חדיש מבוסס מערכת ידידותית לקידום אורגני – כדוגמת וורדפרס, עם התאמה אופטימלית לטלפונים ניידים (אתרים רספונסיביים) , שיושבים על שרת מודרני ומהיר ובנויים בצורה נכונה למשתמש (ועל ידי כל גם למנועי החיפוש, שהזחלנים שלהם מדמים גלישה של אדם בשר ודם) – מבחינת היררכית עמודים, קישורים פנימיים הגיוניים ומהירות גלישה – כל אלה יהפכו את עמודי האתר, לקלים יותר לקידום על ביטויי מפתח נבחרים.
בשורה התחתונה:
קידום אתר אורגני יעיל, יכול לקחת בין מספר חודשים (חודשיים וצפונה) ועד שנים בודדות – תלוי במספר משתנים שבראשם מידת התחרותיות בענף העסקי של האתר אותו מקדמים!
מה זה קידום אורגני לעסק ?
קידום אורגני לעסקים הוא תהליך מקצועי – מורכב ומתמשך (תהליך שתוצאותיו צריכות להיבחן בסיומה של השנה הראשונה והלאה), שמטרתו לשפר את האתר מבחינת מבנה וחווית משתמש (UXׂׂ), כדי "לקרוץ לאלגוריתם של מנועי החיפוש" ולשפר ע"י כך, את הדירוגים על מילות וביטויי מפתח נבחרים בעמודי התוצאות של גוגל ויתר מנועי חיפוש (Yahoo, Yandex, Bing וכד').
שיפור בדירוגים בתוצאות החיפוש של גוגל, יובילו למגמת עלייה בתנועת הגולשים הטבעית לאתר העסק שלכם (לא הקלקות על התוצאות הממומנות – המודעות שנמצאות בשוליהם של עמודי התוצאות) ותשיג עבורכם בסבירות גבוהה את השיפור המיוחל בהשגת לידים והגברת כמות העסקאות המבוצעות און ליין באתר שלכם (במקרה של חנות מקוונת).
למידע נוסף אודות קידום אתרים בנתניה בידי המומחים שלנו – מלאו את טופס יצירת הקשר או חייגו אלינו.
נשמח לשמוע ממכם 😃