מומחה SEO – מיהו ואיך לבחור?

איך לבחור מומחה SEO - קורנגה קידום אורגני

תוכן עניינים

אז חשבתם לקחת את האתר שלכם צעד קדימה ולהיעזר במומחה SEO? מעולה 🥳 אבל רגע לפני שאתם קופצים למים, בואו נבין מה זה בכלל מומחה SEO ואיך תבחרו את המומחה המושלם עבורכם.

מיהו מומחה SEO

להיות מומחה SEO דורש שילוב של ידע, מיומנויות וניסיון. עשייה יומית מתמשכת בקידום אתרים בגוגל. הבנה רחבה ומקיפה של צורכי השיווק של העסק/חברה ולא רק בהיבט הקידומי, אלא ממש להכיר את הלקוח וצרכיו, ולספק לכך מענה בקידום האורגני. מקדם שרוצה להיחשב כמומחה צריך להכיר לעומק את התוכנות השונות לניתוח נתונים, לדעת לפרשן אותם נכון ולתת לכך מענה ברמה הביצועית, ובזמן אמת.

חשוב להמשיך ללמוד ולהתנסות באסטרטגיות שונות כדי להקדים את המתחרים. ולספק ללקוחות שלכם את המידע העדכני ביותר באמצעות מגוון של כלי ניטור ובקרה.

כדי להיות מקדם קידום אתרים מקצועי, חשוב להיות בעל מגוון מיומנויות ויכולות, כולל:

  1. ידע טכני חזק בארכיטקטורת אתרים, HTML ופיתוח אתרים: כדי לזהות ולפתור בעיות טכניות שעשויות להשפיע על ביצועי מנועי החיפוש.
  2. הבנה עמוקה של אלגוריתמי חיפוש, התנהגות חיפוש ומחקר מילות מפתח: כדי לזהות ולמקד מילות מפתח וביטויים רלוונטיים.
  3. היכרות עם טכניקות אופטימיזציה "Onsite" (או "onsite SEO"): כגון אופטימיזציה של תגי כותרת, ותיאור מטא- כותרות ותוכן למנועי חיפוש, שיפור איכות התוכן בפסקאות הטקסט בעמודי התוכן באתר (פוסטים, עמודי קטגוריות ראשיות, עמודי מוצרים ועוד) תגיות תיאור תמונות (Alt description) ועוד.
  4. מומחיות בטכניקות אופטימיזציה מחוץ לאתר ("offsite SEO"): כגון בניית קישורים, שימוש במדיה חברתית ויצירת קשר עם אתרים אורחים ופורטלים, להגברת הסמכות, החשיפה והתנועה לאתר המקודם.
  5. ידע בכלי ניתוח למדידה ומעקב אחר האפקטיביות של מאמצי קידום האתר וקבלת החלטות: Moz, SEMrush ו-Arefs. Analytics ועוד.
  6. כישורי תקשורת וניהול פרויקטים חזקים: לעבודה עם לקוחות או צוותים פנימיים ולהבטחת אסטרטגית קידום אתרים מותאמת ליעדים העסקיים.
  7. יכולת הסתגלות וגמישות להתעדכן במגמות ובשינויים האחרונים: באלגוריתמים של מנועי החיפוש ולהתאים אסטרטגיות בהתאם.
  8. מיומנויות ויצירתיות עבור פתרון בעיות: כדי לזהות ולהתגבר על מכשולים שעשויים להשפיע על ביצועי SEO.
  9. מקדם קידום אתרים מקצועי חייב להיות בעל שילוב של מומחיות טכנית, כישורים אנליטיים, כישורי תקשורת, ויכולת הסתגלות: כדי להצליח בתחום הכה דינאמי של קידום אתרים אורגני (שינוי אלגוריתם תכופים של מנועי החיפוש כמו גוגל, שינויי מגמות בשוק, מתחרים חזקים שקמים לאתר העסק המקודם וכד').
  10. תרגול קידום אתרים: מומחה SEO צריך ליישם את מה שה שהוא "לומד תוך כדי תנועה" על ידי תרגול קידום אתרים, באתר הבית או בבלוג שלו. התנסה בטכניקות אופטימיזציה שונות ומעקב אחר התוצאות שלו באמצעות כלי ניתוח כמו: Google search console ו-Google Analytics.
  11. להישאר מעודכן במגמות, טרנדים ועדכוני SEO האחרונים על ידי מעקב אחר בלוגים מובילים וידועים מהתעשייה, השתתפות בכנסים והשתתפות בקהילות מקוונות.
  12. קבלת הסמכות מעשיות ב-SEO: על ידי השתתפות בקורסים ומעבר מבחנים, מארגונים בעלי מוניטין כגון: Moz, SEMrush או Google כמובן.
  13. בניית רשת שיתופי פעולה בתחום ה-SEO: בניית קשרים עם אנשי מקצוע אחרים בקידום אתרים, הן באופן מקוון והן היכרות אישית, כדי ללמוד מהניסיון שלהם ולקבל עוד זווית וידע על עולם הקידום האורגני ועל רבדים ספציפיים שאולי אתה כמקדם אתרים, פחות שולט בהם כיום או לקבלת עצות בנוגע לטיפול באתגרים מקצועיים מסוימים, שאתה חש שהגעת למבוי סתום מקצועית בהם.

דוגמאות למיומנויות וידע שמומחה SEO חייב לדעת (גם מתוך שינה עמוקה):

  • הבנת האלגוריתמים של מנועי החיפוש וגורמי דירוג עכשווים.
  • יכולת לערוך מחקר מילות מפתח איכותי ויצירת אסטרטגיות תוכן יעילות.
  • היכרות עם טכניקות אופטימיזציה onsite, כגון מטא תגיות, תגיות כותרת ושימוש בקישורים פנימיים.
  • ידע באסטרטגיות אופטימיזציה offsite, כולל בניית פרופיל קישורים ענף ואיכותי ושיווק במדיה חברתית (פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, יוטיוב וכו').
  • הבנה של בעיות SEO טכניות, כגון ליקוי במהירות טעינת ועבודת האתר, בעיות בסריקה ואינדוקס של עמודי האתר השונים ונושא ההתאמה של העמודים השונים באתר, לכל גודל מסך אפשרי- מובייל, טאבלטים, לפטופים למיניהם וכד' ("רספונסיביות").
  • מיומנות בכלי ניתוח, כגון Google Analytics ו-Search Console, למעקב אחר ביצועי האתר וזיהוי רבדים הדורשים שיפור והתאמות.
  • ידע בקידום אתרים מקומי וכיצד לבצע אופטימיזציה לתוצאות חיפוש מקומיות (בדגש על אופטמיזציית כרטיס העסק ב- Google business ויצירת תוכן ייעודי לאתר, אשר הינו בעל אוריינטציה לשירותים מכווני אזורים מסוימים.

קידום  אורגני – SEO כבר מזמן לא קשור רק לגוגל ומנועי חיפוש:

תחום הקידום האורגני מתפתח כל הזמן, חלק מהשינויים הם מינוריים ואינם מורגשים על ידי בעלי האתרים, או לקוחות הקצה שלהם(צרכנים). וחלקם דורשים תשומת לב ועשייה כגון שימוש ברשתות חברתיות, קישורים ושיתופים בעמודי מותג בפלטפורמות שונות. אין חובה להיות בכל הרשתות החברתיות אבל כן חובה לפעול במקומות הנכונים. למשל, קהל עסקי B2B נמצא בלינקאדין יותר מאשר בכל רשת אחרת, קהל פרטי C2B מבלה את רוב זמנו בפייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק.

לכן הבחירה בכל פלטפורמה צריכה להיות מושכלת ומתאימה לקהל היעד ולמוצר.

הפעילות ברשתות צריכה להיות עקבית, כלומר לפרסם פוסטים המכילים קישורים מדי שבוע/חודש. תלוי ביכולות שלכם לייצר תוכן רלוונטי ואיכותי, אשר יניב כניסות ועניין לאתר שלכם. התוכן חייב להיות מקורי, עדכני ומותאם למוצר אותו אתם מקדמים כרגע. בנוסף לטקסט ולמידע בפוסט חשוב לעשות שימוש בתמונה איכותית ושיווקית, בין של המוצר המדובר או תמונה כללית אחרת הקשורה לנושא הכתבה.  

על מנת לנהל טוב ויעיל יותר את תהליך הקידום של האתר מומלץ לבנות "גאנט" אשר יגדיר על פני ציר זמן את הפעולות שיבוצעו במהלך כל השנה. כאן גם חשוב להזכיר כי פעולות קידום שאינן מבוצעות באופן שוטף לא יזכו לדרוג משמעותי, או לפחות לא יחזיקו מים לאורך זמן. שכן המתחרים שלכם עושים עבודת קידום גם והטרנדים משתנים, לכן קידום שאינו מתוחזק קבוע לא יוכל לתת מענה לירידה במיקומים שאכן תגיע.

יתרה מכך, החלפת מקדם כל שנה או בפרק זמן קצר יותר עלולה לפגוע בקידום שכבר בוצע, מתוך הנחה כי בוצעו פעולות קידום יעילות הרי שיעבור זמן עד שהלקוח ירגיש אותן בשטח. קרי, כניסות רבות יותר לאתר/מכירת מוצרים נוספים מעבר לשוטף. לכן ייתכן ומקדם אחד יבטל את הפעולות של האחר, בכך עלול להגרם נזק או לחילופין לתקן "נזק" שכבר נגרם ע"י המקדם שביצע את העבודה קודם.

הלקוח, קרי, בעל העסק/חברה אינו בקיא בתחום ולכן אינו מודע לפעולות שמבוצעות, מכאן שמשרת מקדם SEO חייבת להיות גם משרת אמון. הלקוח צריך לשתף את המקדם בהחלטות שיווקיות שהתקבלו. לספק מוצרים חדשים ומפרטים אודותם. ולהשאיר את המקדם האורגני בעניינים. כך גם הלקוח יוכל לפקח טוב יותר על העבודה ותוצאותיה (גם בלי להבין מקצועית) וגם לבחון את שיתוף הפעולה של המקדם עימו הוא עובד. יחסי אמון הם אומנם הבסיס לכל מערכת יחסים, עסקית או פרטית ולכן חייב להתקיים קשר ואמון הדדי בין המקדם ללקוח.

כאמור, מבחן התוצאה הוא השורה התחתונה וזה מה שקובע בסופו של דבר‼️

טיפים ללקוחות של מומחי קידום אתרים:

  • הגדירו מטרות: לפני שאתם מתחילים לעבוד עם מומחה SEO, חשוב להגדיר מהן המטרות שלכם.
  • היו סבלניים: SEO הוא תהליך שדורש זמן וסבלנות.
  • עקבו אחר התוצאות: חשוב לעקוב אחר הביצועים של האתר שלכם ולוודא שה-SEO עובד.

למה לבחור במומחי SEO של קורנגה עבור קידום העסק שלכם🤩

  • למעלה מ-20 שנות ניסיון בעולם ה-SEO, קידום אורגני- מציבים אותנו כאחת מהחברות המנוסות בישראל לתחום חשוב זה ומקנים לנו יתרון תחרותי משמעותי מול המוני החברות והפרילאנסרים אשר פועלים בזירה זו ואינם מחזיקים בידע המעשי ותיאורטי שלנו.
  • מומחי קידום אתרים בחברת קורנגה, הם באמת מומחיםאצלנו אין מצב כזה שיוצמד אליכם מקדם אתרים מתחיל (ג’וניור) ש"יתגלח על חשבונכם". אנחנו מעסיקים אך ורק מקצועני SEO בעלי ניסיון של מספר שנים בתחום! מומחי ה-SEO שלנו ידאגו לספק לכם תוצאות משמעותיות, תוך שהם משקפים לכם את המספרים, בדוחות החודשיים שישלחו לכם בכל תחילת חודש. תוצאות אלו עתידות להניב לעסק שלכם, מספר המרות (איסוף לידים מטופסי יצירת קשר, מכירות אונליין באתר, קבלת שיחות טלפון מהאתר ועוד) הולך וגדל מחודש לחודש והגדלת הכנסות העסק כתוצאה מכך.

מעוניינים/ות לשמוע יותר על תהליך הקידום אורגני איתנו?

מעוניינים לשכור את שירותיהם של מומחי ה-SEO המנוסים ואיכותיים שלנו

צרו קשר בטלפון או שלחו לנו הודעת WhatsApp 💜

שאלות שנוהגים לשאול אותנו בנושאי הקידום אתרים

ראשית כל, חשוב לציין כי, אסטרטגיות וטכניקות SEO משתנות מעט בהתאם לצרכים הספציפיים של כל אתר ואתר אינטרנט ואלגוריתמים של מנועי החיפוש המתפתחים כל הזמן. מומחה SEO מקצועי ומנוסה, יישאר מעודכן במגמות בתעשייה ובשינויי אלגוריתמים כדי להתאים את האסטרטגיות שלו בהתאם.

אחרי שאמרנו את הדברים האלה, הנה כמה שיטות נפוצות לביצוע SEO כיום:

  • מחקר מילות מפתח: מומחי SEO עורכים מחקר מילות מפתח יסודי כדי לזהות מילות מפתח רלוונטיות ובנפח גבוה שמשתמשים מחפשים. הם מייעלים את תוכן האתר על ידי שילוב מילות מפתח אלו באופן טבעי ואסטרטגי בתוך התוכן ותגיות הכותרת של דפי האתר.
  • אופטימיזציה בדף (Onsite SEO): גישה מקצועית זו כוללת אופטימיזציה של אלמנטים שונים באתר, כגון מטא תגיות (תגיות כותרת, ותגיות תיאורים), כותרות, כתובות URL ומבנה קישורים פנימי. מומחי קידום אתרים צריכים להבטיח שאלמנטים אלו מותאמים עם מילות מפתח רלוונטיות.
  • יצירת תוכן ואופטימיזציה: מומחי SEO מתמקדים ביצירת תוכן איכותי, אינפורמטיבי ומרתק אשר נותן לכוונת הגולשים המחפשים אחר ערך מסויים במנוע החיפוש. הם מייעלים את התוכן עם מילות מפתח ממוקדות, מבטיחים עיצוב נכון ומשתמשים באלמנטים רלוונטיים של מולטימדיה כמו תמונות וסרטונים.
  • בניית קישורים: מומחי SEO עוסקים בפעילויות של בניית פרופיל קישורים כדי להגדיל את מספר ואיכות הקישורים הנכנסים המפנים לאתר. זה כולל מאמרי אורח בבלוגים חיצוניים, פנייה למשפיענים בתעשייה, השתתפות בפורומים או קהילות רלוונטיות ומינוף עמודים עסקיים במדיה חברתית.
  • אופטימיזציה של חווית משתמש: מומחי SEO מתמקדים בשיפור חווית המשתמש הכוללת באתר. זה כולל את שיפור הניווט באתר, הפחתת זמני הטעינה של הדפים, שיפור הניידות (רספונסיביות) והפיכת האתר למושך ויזואלית וידידותי למשתמש.
  • שילוב שיטות קידום אתרים לוקאלי: אם רלוונטי לעסק/מותג, מומחי קידום אתרים מייעלים אתרים לחיפוש מקומי על ידי מיקוד לאזורים גיאוגרפיים ספציפיים. הם מייעלים את תוכן האתר, יוצרים ומבצעים אופטימיזציה של רישומים ב-Google לעסק שלי ומנהלים ביקורות אונליין.
  • ניתוח ומעקב: מומחי קידום אתרים משתמשים בכלים כמו גוגל אנליטיקס כדי לנטר את ביצועי האתר, לעקוב אחר דירוגי מילות מפתח, לנתח התנהגות משתמשים ולקבל החלטות מונחות נתונים. הם בודקים ומנתחים באופן קבוע את הנתונים כדי לזהות מקומות לשיפור.

מבנה התמחור עבור שירותי SEO, יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים, לרבות היקף העבודה, גודלו ומורכבותו של האתר, התחרותיות של התעשייה והניסיון ו/או המוניטין של המומחה SEO העצמאי או הסוכנות לקידום אתרים. 

כן. מומחה קידום אתרים מקצועי ובעל שיעור קומה, תמיד בהכרח יספק לכם דוחות התקדמות ועדכונים קבועים על ביצועי האתר שלכם. תקשורת יעילה ושקיפות הם מרכיבי מפתח בקמפיין SEO מוצלח. הנה מה שאתה יכולים לצפות ממומחי ה-SEO של קורנגה מבחינת דיווח חודשי:

  • מדדי ביצועים כולל: מידע על דירוג נוכחי ועכשווי למילות/ביטויי מפתח במנועי חיפוש (גוגל, בינג וכו'), תנועת חיפוש אורגנית, שיעורי המרות ומדדים רלוונטיים אחרים. אנו עושים שימוש בכלים מקצועיים ואיכותיים (על חלקם אנו משלמים כסף רב מדי חודש) כמו Google Analytics, Google Search Console או תוכנת SEO של צד שלישי, כמו: Semrush, ZEFO, Screaming frog ועוד, כדי לאסוף ולנתח את הנתונים.
  • דוחות מותאמים אישית: מומחה SEO צריך לספק דוחות המותאמים למטרות וליעדים הספציפיים שלכם. הדוחות שאנו שולחים לקהל לקוחותינו הרב, מדי חודש, הינם: ברורים, מקיפים וקלים להבנה.
  • ניתוח ותובנות: לצד מדדי הביצועים, אנו נספק לכם ניתוח ותובנות לגבי הנתונים החזותיים שהצגנו לכם ונדגיש בפניכם מגמות מפתח וכו'.
Picture of אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה לקידום אתרים SEO בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מה זה GPT ? מאמר מאת קורנגה שיווק דיגיטלי

מה זה GPT ?

תוכן עניינים צ'אט GPT הוא הילד השובב החדש, המתקדם ומחוכם בעולם הטכנולוגיות. כמו בכל תחום, גם בטכנולוגיות מחשוב יש מגמות וטרנדים מגוונים. הפעם עיקר הפוקוס

קרא עוד »