יועץ שיווק דיגיטלי לחברות ועסקים
תוכן עניינים הקדמה: כמו בכל תחום עסקים הדורש ידע, ניסיון, והבנה רוחבית ועמוקה, כך גם
דף הבית >> הקמת מערך דיגיטלי
אי שם בשנות ה"אנו באנו" נהוג היה לשווק, או לפרסם את העסק באמצעים מודפסים שונים כמו כרטיסי ביקור, פליירים, מודעות פרסום בעיתון, פוסטים תלויים בלוחות מודעות וכדומה. לאחר מכן, נכנסו לשוק הפרסום גם הטלוויזיה והרדיו בהפקות פרסומות שונות, יקרות יותר או פחות. כך נהוג היה בעבר לבנות מערך שיווק לעסק.
כיום, בעידן הטכנולוגי המתקדם, אנו עדים להתפתחות אדירה בעולם השיווק והפרסום, בטח ובטח כאשר מדובר בעולם הדיגיטל.
שלא כמו בעבר, המחשבה על פלאיירים / פרסומת ברדיו, אינן המחשבות הראשונות (או בכלל) שעולות לראש כאשר אנו מעוניינים לבנות תכנית פרסום / שיווק, אלא דווקא בניית מערך דיגיטל עדכני ו"בועט", כזה שייתן לעסק את החשיפה ואת הקידום בפלטפורמות השונות הקיימות באינטרנט כיום ובכך יגדיל את המכירות.
על מנת להקים מערך דיגיטלי איכותי, עומדים לרשותינו כלים שיווקיים רבים וחשוב להכיר ולדעת מה ההבדלים ביניהם, מה שמצריך זמן יקר וידע מקצועי שלא תמיד יש לכם ולכן, מוטב כי תאתרו חברה המתמחה בהקמת מערך דיגיטל, שתדע להתאים בדיוק את מה שהעסק שלכם זקוק לו.
לא אנחנו המצאנו, אבל, כמו שהמשפט המוכר אומר- אם אתה לא שם (באינטרנט) אתה לא קיים, כך אנו נוהגים ולראייה, עסק שאין לו נוכחות כלשהי במרחב האינטרנטי, הוא כמו אינו קיים- לא יחפשו אודותיו, לא יכתבו המלצות / חוות דעת חיוביות שלקוחות פוטנציאליים יכולים לקרוא ולהתרשם ומכאן ועד "יובש" כלכלי הדרך קצרה.
כל עסק המעוניין להקים מערך דיגיטל מותאם לצרכיו, חייב שיהיו לו כמה מהנכסים הדיגיטליים הבאים:
כל נכס דיגיטלי שכזה, מייצר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם (B2C וגם B2B) תמונה אמיתית על העסק – איכות, מקצועיות, רמת מוצרים / שירות, מחירים וכד', מה שמגביר את פוטנציאל הקנייה וחווית הגולשים.
ההקפדה על נראות במרחב האינטרנטי, נובעת מתוך המטרה הראשית- בחירת המוצר/ השירות שלכם על פני המתחרים.
כאשר אנו ניגשים לבניית מערך דיגיטל, אנו למעשה בונים תכנית שיווק דיגיטלית – באינטרנט ומטרתה לייצר משפך שיווקי שיגרום לגולשים לרכוש את המוצרים שלכם.
הצלחתו של מערך דיגיטל תלויה בהתאמתו לסוג העסק שלכם ולכן, טרם יוצאים לדרך עלינו לבצע מחקר מעמיק אודות העסק ומה נכון עבורו- מה העסק מוכר / סוג שירות, אזור גיאוגרפי (האם לוקאלי או בינלאומי?) וכל אינפורמציה נוספת אחרת.
**חשוב מאד 1- במידה ויש לכם אתר, הכרחי לוודא כי הוא עונה לדרישות הטכנולוגיות הנוכחיות, כמו רספונסיביות מלאה (מותאם לגלישה במובייל), מבנה אתר מודרני ונוח – עם היררכיה ברורה של קטגוריות תוכן, שילוב תוכן ויזואלי מעשיר כמו תמונות מקוריות, סרטונים וכו', שילובם של יסודות הקידום האורגני (SEO) מוטמעים לפחות בעמודי הקטגוריות המרכזיות באתר- על מנת "לדחוף" את האתר במעלה הדירוגים בתוצאות החיפוש של גוגל (ושאר מנועי החיפוש המובילים) על שלל ביטוי מפתח הרלוונטים לשירותים / מוצרים של העסק.
**חשוב מאד 2 – על מנת לוודא התאמה וחוויות משתמש באתר, מומלץ לבחון זמן שהייה ממוצע של המשתמשים באתר במספר עמודים מובילים (למשל באמצעות כלי האנליטיקה של גוגל- Google Analytics). האם נראה שחווית הגולשים באתר מספקת? האם האתר מחובר לעמודי הרשתות החברתיות של העסק, כמצופה מאתר בימינו. יש לכם קישורים לפייסבוק / אינסטגרם / טוויטר / לינקדאין? אשר יוצרים תנועה הדדית בין האתר לעמודי ה- social network ומחזקים את מותג החברה? האם אתם מניעים את הגולשים לפעולה בצורה מספקת? יש כפתורי הנעה לפעולה, אשר מפוזרים בנקודות אסטרטגיות באתר וקיימים בכמות ראויה? האם יש עמוד צור קשר / הרשמה לרשימת דיוור וכדומה.
על מנת לדייק את הפרסום הממומן עלינו לבצע אופטימיזציה ולהגדיר בדיוק מיהו קהל היעד, טווח גילאים, מגדר, מיקום גיאוגרפי וכל פרט נוסף אחר על מנת שנוכל להגיע לתוצאות הטובות ביותר שנוכל.
לאחר שהוגדרו כל המאפיינים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, נוכל להגדיר את מסגרת התקציב אותה אנו רוצים להשקיע ובהתאם לכך יוצגו לנו מספר הימים לקמפיין.
קידום ממומן פועל כאשר משתמש המחפש מוצר, או שירות כלשהו, ע"י הקלדה של מילת חיפוש או משפט ומגיע לאתר, או לדף הנחיתה של הקמפיין.
קידום בגוגל פונה למשתמש שמחפש משהו. המשתמש מקליד באופן אקטיבי מילת חיפוש ומגיע לאתר או לדף הנחיתה של המפרסם.
אם אין לכם אתר, או האתר שלכם מיושן, מין הראוי להוסיף / לשדרג בתוכן חדש ועדכני עבור הלקוחות שלכם, על מנת שחווית הגלישה שלהם תועצם ופוטנציאל הקנייה- יעלה.
עד כה עברנו על יצירת נכסים דיגיטליים המהווים למעשה את מערך הדיגיטל שלכם ובכך אתם מייצרים חשיפה רחבה ביותר ללקוחות הפוטנציאליים, מה שיאפשר לעבד את כל נתוני הגלישה והרכישה שלהם.
הקמת מערך דיגיטלי מסייעת לעבד ולנתח את המידע הזורם אלינו מאחורי הקלעים ולהבין מה עובד ומה פחות ועל מה שאפשר לוותר. ככל שהמערך הדיגיטלי שלכם יהיה איכותי, מדויק ומקצועי יותר- כך תגיע לתוצאות טובות יותר!
להקמת מערך דיגיטל אפקטיבי איכותי, מוזמנים ליצור קשר,
נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת.
תוכן עניינים הקדמה: כמו בכל תחום עסקים הדורש ידע, ניסיון, והבנה רוחבית ועמוקה, כך גם
תוכן עניינים הזירה התחרותית התובענית והצפופה מחייבת עסקים לחשוב באופן יצירתי, מחוץ לקופסא, לחדש
לשמחתי הרבה אני עדיין מאוהב במקצוע שלי, כאיש שיווק דיגיטל מזה 24 שנה ראיתי את
היום עבודה הממוצע שלי אינו שונה מאלו של רבים אחרים, אני לרוב לא כובש פסגות
המתדולוגיה של מנכ"ל קורנגה עבור בניית עסקים להיות מנכ"ל זה לא פשוט בכלל, יתרה מכך
תוכן עניינים בעל עסק קטן/בינוני בגודלו אינו יכול להרשות לעצמו להחזיק במשרה מלאה או