מה עדיף קידום אורגני או קידום ממומן?

מה עדיף קידום אורגני או קידום ממומן? קורנגה

מה עדיף קידום אורגני או קידום ממומן – שאלה העולה באופן קבוע כמעט בכל פגישה עם לקוח חדש/פוטנציאלי.

האם לקדם קודם כל בממומן בגוגל/פייסבוק ולייצר פניות בתוך זמן קצר או להשקיע בקידום אורגני וליהנות מפינות איכותיות יותר ובאופן קבוע לאורך כל השנה?

התשובה כמו כל דבר בחיים אינה חד משמעית אלא קשורה ישירות למצב העסק, למטרות העומדות לפניו בטווח הקצר והארוך והאם יכולת הקיימות שלו תלויה בקידום. אז לפני שמקבלים החלטה לכאן או לכאן חשוב לקחת בחשבון מספר דברים.

קידום אורגני או קידום ממומן?

1.שתי השיטות לקידום מבוססות על התוצאות במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, אך זה הדבר היחיד כמעט המקשר ביניהם. קידום ממומן הינו למעשה פרסום העולה פר הקלקה ויכול להגיע לאלפים רבים מדי חודש ועד עשרות אלפי שקלים, לא תמיד אתה שולט בתקציב וייתכן כי מבלי לשים לב כרטיס האשראי ישחק מרוב חיובים כאשר לא תמיד הדבר יניב עסקים ומחזור כספי הולם.

קידום אורגני מבוסס על הטווח הארוך ולוקח מספר חודשים להבשיל אך כאשר הדבר קורה אתר הבית הופך לאיש המכירות המצטיין ביותר שאי פעם היה לך או חלמת להעסיק ולא יכולת להרשות זאת בשל עלויות כבדות מדי.

2.כיצד אנשים יודעים על מה הם מקליקים? הרוב המכריע של הגולשים יודע להבחין בין המודעות הממומנות הצבועות בירוק לבין תוצאות הקידום האורגני הנמצא מתחתיו ומספק למעשה תוצאות אמת איכותיות של גוגל, קרי, אתרים אשר עמדו בחוקי גוגל ומקודמים מקצועית לכן יחס ההקלקה בין הקידום האורגני לממומן עומד על 1:5 לטובת האורגני, משמע , פניות רבות יותר מהקידום האורגני מאשר מהממומן ואיכות גבוהה יותר באופי הפניות. שאלו כל בעל עסק/חברה.

3.עלויות: קידום אורגני כאמור מחירו נקבע מראש לשנה/שנתיים ואינו משתנה, לא משנה כמה פניות הגיעו באמצעות האתר המחיר אינו משתנה ולכן הרווחיות בכל פניה עולה ולעיתים עד כדי מחיר מגוחך של שקל בודד לפניה ופחות מכך. בקידום ממומן המחיר אינו קבוע ומשתנה חדשות לבקרים, זאת כמובן גם תחת פיקוח והגבלת התקציב אך לגוגל ולמקדמים העוסקים בקידום ממומן יש שיטות להוציא ממך עוד תקציב ועוד ועוד…. לכן העלויות גבוהות ולעיתים אינן מצדיקות את ההשקעה ביחסי עלות תועלת והחזר כספי ROI.

4.מתי עדיף לקדם בממומן? בעיקר כאשר יש מלאי בבית העסק וחשוב למכור אותו מהר על מנת לפנות מקום פיזי לסחורה חדשה או לצורכי שמירה על תזרים מזומנים חיובי. או כאשר אין לעסק אתר הנדרש על פי חוקי גוגל לקידום אורגני ולכן אין ברירה אלא להקים עמוד נחיתה ולקדמו באופן ממומן. ישנם מקרים בהם גם הסחורה הנה חד פעמית או תוצאה של השקעה כזו ולכן אין טעם להקים אתר אינטרנט ולהשקיע כספים נוספים.

5.מתי עדיף לקדם אורגנית? כאשר יש אתר אינטרנט אשר אינו מניב הכנסות או אינו מבוקר דיו על ידי גולשים, מקרים בהם העסק וותיק דיו ויכול להתקדם לשלב השיווקי הבא וחשיפה איכותית ומקצועית בתוצאות החיפוש, זאת מבלי להסתמך על קידום ממומן. בכל מקרה בו ישנו אתר בית מומלץ ראשית לקדם אורגנית, אלא עם כן לעסק יש יכולת כלכלית לעשות שימוש בשתי השיטות יחד.

מה שחברות רבות עושות באופן שוטף, הכל שאלה של תקציב אל מול עלות תועלת ובכך אנו חברה לקידום אתרים מתמחים מזה 20 שנים.

6.במחקר שבוצע במהלך 5 שנים והקיף כ-80,000 עסקים וחברות (סקר אמריקאי) התברר כי בטווח הארוך החברות אשר מקדמות באופן אורגני יש להם את החוסן הכלכלי הגבוה ביותר ואף הפגינו צמיחה כלכלית גבוהה יותר מאשר יתר החברות בתחומן אשר לא ביצעו קידום אורגני אלא הסתמכו על שיטות קידום נוספות. מעבר לכך חברות ועסקים אלו שדרו גם תקופה קשה של מיתון אשר השפיע באופן רוחבי על כלל המשק האמריקאי והעולם כולו.

רוצים לדעת כיצד להוביל בתוצאות החיפוש בגוגל?

התקשרו כעת : 0732555000

תמונה של איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל חברת קורנגה מזה 10 שנים, בעבר שותף במשרדי פרסום וסמנכ"ל דה מרקר אונליין, חבר לשעבר בפורום האינטרנט הישראלי. מומחה לאפיון והקמת מערכי דיגיטל לחברות גדולות ועסקים מבוססים.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום אתרים בחו"ל - קורנגה שיווק דיגיטלי מ-2002

קידום אתרים בחו"ל

תוכן עניינים   רבים מבעלי העסקים בישראל רוצים למכור את מרכולתם או שירותיהם מעבר לים, בחיפוש אחר הגדלת חוג הלקוחות והרחבת תזרים המזומנים בשורה התחתונה!

קרא עוד »