מומחה קידום ממומן בגוגל: המפתח לצמיחה בעולם הדיגיטלי
בעולם הדיגיטלי התחרותי של היום, עסקים רבים מתמודדים עם אתגר משמעותי: איך להגיע לקהל היעד שלהם בצורה אפקטיבית ולגרום לו לבצע פעולה – בין אם זה רכישה, הרשמה או פנייה. כאן נכנס לתמונה מומחה קידום ממומן, שיכול לסייע לכם להשיג את המטרות העסקיות שלכם באמצעות כלי רב עוצמה: "PPC".
מה זה PPC?
PPC (Pay Per Click) – תשלום לפי הקלקה – הוא שיטת פרסום נפוצה מאוד כיום, המאפשרת לכם להציג מודעות ממומנות במנועי חיפוש (כמו גוגל) ובאתרי אינטרנט אחרים. אתם משלמים רק כאשר משתמש מקליק על המודעה שלכם, מה שמקנה לכם שליטה רבה יותר על תקציב הפרסום שלכם.
פשוט וקל לתפעול ככל שיצטייר, הודות לשיווק אגרסיבי, ערוץ הקידום הממומן הוא עולם מורכב שחייבים להבין אותו טוב מאוד בטרם פותחים בו קמפיין גדול ומזינים עבורו את מס' כרטיס האשראי שלכם. מוטב עבורכם שתפנימו (לפני שזה יעלה לכם בלא מעט כסף מבוזבז), כי "חבר" בלי רקע משמעותי בתחום השיווק הדיגיטלי (ובקידום ממומן בפרט) אשר אומר לכם שהוא יקדם עבורכם את הנכסים האינטרנטיים שלכם בקלות, מפני שזה קל ונוח לתפעול ו"חבל שתשלמו עמלה לאיש מקצוע, עלול לגרום לכם הפסד כספי רב. מכרים וחברים משכנעים אתכם שזהו תחום קל – שלא מצריך הרבה ידע מוקדם?
אז זהו שלא!
בעלי פלטפורמות הפרסום המעוניינים כי כל בעל עסק רענן יניח בקופתם תקציב, מגישים לבעל העסק על מגש של כסף (תרתי משמע) כלים חינמיים ידידותיים ואינטואיטיביים, ובעלי יכולות אוטומטיות להשיג לבעל העסק כמה שיותר חשיפה. אז נכון, אכן פלטפורמות ה PPC הינן יעילות מאוד (שוב, בידיים מיומנות) וגם בשימוש והגדרת פרסום ע"י אדם בעל ידע בסיסי ביותר בשיווק דיגיטלי, ניתן אולי לקבל תוצאות די סבירות שאולי יכסו את עלויות הקמפיין שהעליתם לאוויר (בגוגל, פייסבוק, אתרים אחרים וכד').
דוגמא לקמפיין קידום ממומן שפחות צלח בהתחלה, שאני אוהב להזכיר מתוך ניסיוני בעבודה עם לקוחות רבים בתחום:
בעל עסק מתחום ה"דקים" למרפסת, גינה וכו' (סֶפֶן בעברית) שפרסם בכוחות עצמו במשך מספר שנים והיה מאוד מרוצה מנתוני הפרסום אליהם נחשף מידי יום, שבוע, וחודש ולטענתו זכה ל"כמות חשיפות מטורפת", וכמות כניסות מספקת לאתר (שייצרו לו תנועה טובה של לקוחות פוטנציאלים). אם כן אותו בעלי עסק, הסכים לתת לנו- המומחים של קורנגה, להעלות עבורו קמפיין ממומן מקצועי. לטענתו, הופתע לגלות שכבר בשבוע הראשון לפעילות הקמפיין, גדלה החשיפה לנכס המקוון שלו, בשיעורים שאינם פרופורציונליים ואיתם גם כמות הכניסות לאתר.
לאחר מכן, הוצגו לו העובדות כי 30% מהתקציב שלו עד היום, בוזבז בידי סקרנים שחיפשו "מסכים דקים" מאחר ובהגדרות הפרסום לא הגביל את המערכת להופיע אך ורק בביטויים ממוקדים למוצר שלו, והביטוי "דקים" מופיע בתוך הביטוי "מסכים דקים". כלומר במילים פשוטות: מודעות הפרסום שלו הופיעו בשאילתות חיפוש שאינן רלוונטיות.
ההבנה של בעל העסק כי פרסום על ידי מקצוענים משתלם לו בהרבה מהשיטה שבה נקט בעצמו, הגיעה כאשר כמות הפניות מצד לקוחות ממוקדים עלתה ועימה גם כמות העסקאות שנולדו מפעילות זו (וכל זאת באותה מסגרת תקציבית שקדמה לשירותינו המקצועיים).
אך מה לגבי רווחים נאים עבור העסק?
אז ככה, מבט חטוף מצד עין מקצועית ומנוסה בתחום, יכול לחסוך לכם עשרות אחוזים מהתקציב המושקע בקמפיין קידום ממומן, ולמקד את הפרסום לקהלי היעד הנכונים לבעל העסק.
מי צריך מומחה קידום ממומן? כמעט כולם😄
כל עסק המעוניין להגדיל את החשיפה שלו באינטרנט, למשוך לקוחות פוטנציאליים ולשפר את המכירות, יכול להפיק תועלת משמעותית משירותיו של מומחה קידום ממומן.
היתרונות של שימוש במומחה קידום ממומן:
- הגברת התוצאות: מומחה מנוסה יידע ליצור קמפיינים ממוקדים ומותאמים אישית, תוך ניצול מיטבי של פלטפורמות הפרסום השונות. כתוצאה מכך, ניתן להשיג תוצאות טובות יותר, כמו יותר קליקים, יותר המרות ויותר מכירות.
- חיסכון בזמן ובכסף: ניהול קמפיינים ממומנים יכול להיות מורכב וגוזל זמן לא מועט כלל. מומחה קידום ממומן יטפל בכל ההיבטים של הקמפיין, החל מהגדרתו ועד לניתוח התוצאות, תוך חיסכון משמעותי בזמן שלכם. בנוסף, ניהול נכון של הקמפיין יביא לחיסכון בעלויות, שכן המומחה ידע להקצות את התקציב בצורה יעילה.
- ידע מקצועי: תחום הקידום הממומן משתנה באופן מתמיד. מומחה קידום ממומן מעודכן בכל החידושים והטרנדים בתחום ויכול להבטיח שהקמפיין שלכם יהיה תמיד רלוונטי ויעיל.
- ניתוח נתונים: מומחה קידום ממומן ינתח באופן קבוע את נתוני הקמפיין, יזהה נקודות חלשות ויבצע שיפורים מתמשכים "תוך כדי תנועה". ניתוח נתונים מקצועי יאפשר לכם לקבל תמונת מצב ברורה לגבי ביצועי הקמפיין ולקבל החלטות מושכלות לגבי המשך ניהולו.
לסיכום – מהי כדאיות שכירת שירותיו של מומחה קידום ממומן?
קידום ממומן, הינו תחום מתפתח וצובר תאוצה, ככל שהטכנולוגיה מתפתחת ולא בכדי. היכולת של פלטפורמות טכנולוגיות לבצע מדידה בשיעורי דיוק גבוהים ביותר מאפשרת לבעלי העסקים, לא רק לחוש או לשער שההתגברות בהכנסות ורווחי החברה היא כתוצאה מהשקעה בפרסומות, אלא לחזות ולקבל הוכחות למקור הגעת העסקאות וכימות מדויק של ההחזר על ההשקעה בפרסום.
אז מדוע כדאי לכם להשקיע במומחה קידום ממומן – בנקודות ?
- יכולת פרסום מאד ממוקדת- למשל עבור מבצע מסוים שמוגבל בזמן, למכירות סוף עונה/חיסול מלאי וכדומה.
- הופעה כמעט מיידית בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל (לאחר שהגדרתם וניסחתם מודעה והצעתם סכום בשיטת המכירה פומבית של ממשק ה- Google Ads). אין המתנה ותהליכים מתמשכים ומורכבים, כדי להיות מוצגים בעמוד התוצאות הראשון של גוגל (בחלק של המודעות, שמצויין לגולשים כ"מודעה").
- קמפיין קידום ממומן, הוא אידיאלי עבור מבצעי שיווק אגרסיביים / מבצעים מוגבלים בזמן/ השקות של ליין מוצרים וכו'.
עכשיו אחרי שעברנו על הסיבות בגינן שווה לכם בתנאי מסוימים, להקים קמפיינים ממומנים בגוגל ושאר מנועי חיפוש מובילים, נעבור ברשותכם על השאלה שאתם בוודאי כבר שואלים את עצמכם מתחילת המאמר…
למה לי לפנות למומחי קידום ממומן של חברת קורנגה?
מחלקת הקידום ממומן (PPC) שלנו כבר בת למעלה מ-20 שנה (אנו פועלים בזירת השיווק דיגיטלי, כבר משנת 2002 – ראשית תקופת האינטרנט המהיר בישראל) ומספיק מנוסה ומהוקצעת כדי לדעת את רזי ה"טרגוט" והבאת הלקוחות הנכונים ביותר עבור כל עסק, חברה וארגון המעוניין לזכות בחשיפה משמעותית באינטרנט והגדלת הטראפיק של לקוחות פוטנציאליים לאתר.
איציק גולדנברג
מנכ"ל חברת קורנגה מזה 10 שנים. מומחה לאפיון והקמת מערכי דיגיטל לחברות גדולות ועסקים מבוססים.