תוכן עניינים
הפרקטיקום מאפשר לסטודנטים לרכוש ידע מקצועי עדכני, להכיר את עולם הדיגיטל מקרוב, ולעבור תהליך למידה משמעותי. זהו לא עוד תרגול טכני, אלא חשיפה לעבודה בתוך צוותים רב-תחומיים, להתמודדות עם פרויקטים אמיתיים של לקוחות, ולמידה של תהליכי עבודה דיגיטלים, המתפתחים בקצב מהיר.
איציק גולדנברג, מנכ"ל קורנגה, "אני רואה בשיתוף הפעולה עם מכללת רופין, ובייחוד בתכנית הפרקטיקום בתקשורת חזותית, הזדמנות יוצאת דופן להעניק לדור העתיד של המעצבים והמפתחים חוויה מעשית, משמעותית ומקצועית".
הפרקטיקום הוא למעשה חיבור אמיתי ומוחשי, בין הסטודנטים לתעשייה בה הם מעוניינים לפתח קריירה. לחוות וללמוד תרבות ארגונית, המחייבת עמידה בזמנים, שיח נאות ומקצועי, דליברי גבוה, ושאיפה לשלמות בכל פרויקט, בנוסף, הקניית ניסיון מעשי לסטודנט היוצא לשוק העבודה עם תיק עבודות מוכחות, וניסיון שצבר במהלך חודשי ההתנסות בקורנגה.
כאשר הוצע לנו לקחת חלק בתוכנית הפרקטיקום, ביצעתי מחקר ברשת אודות המגמה, וכיצד נוכל לשתף פעולה. ומיד שמו של גדי חייט, ראש המגמה עלה כמי שמוביל חדשנות וגישה צעירה ומתקדמת, למעשה התוכנית היא פרי יצירתו. כאשר נפגשנו לראשונה, מיד הבנתי שיש לנו שותף אמיתי, ערכי ואכפתי, הדואג לסטודנטים במגמה כאילו היו ילדיו. ונרתמנו בשמחה לטובת הדור הצעיר.
מה מבנה התכנית ודרישותיה❓
הפרקטיקום בתקשורת חזותית במכללת רופין נמשך כ-300 שעות, ומהווה חלופה לעבודת גמר מסורתית. התכנית בנויה כך שכל סטודנט משתלב בסביבת עבודה דיגיטלית/עיצובית, ומבצע פרויקטים עבור לקוחות אמיתיים, כחלק מצוות מקצועי. מטרת התכנית היא ליישם ולהדק את הידע התיאורטי שרכשו הסטודנטים במהלך הלימודים, ולחוות את התהליך המלא, מהגדרת הצורך, דרך תכנון, ביצוע ועד מסירה ללקוח.
דרישות התכנית‼️
הסטודנטים מחויבים להשתתף בכל שעות ההתנסות המעשית, ולמלא את כל משימות הפרקטיקום. עליהם להגיש את תוצרי הפרויקטים שביצעו, תוך הקפדה על עמידה בזמנים ובהגדרות שנקבעו מראש. יש לפעול בשיתוף פעולה עם עמיתים, להפגין אחריות, יוזמה ויכולת עבודה בצוות. הסטודנטים נדרשים לשתף פעולה עם המנחים והמנטורים, להציג את התקדמותם, ולבקש סיוע בעת הצורך. בסיום התהליך, הם מציגים את עבודתם בפני בפני נציגי אקדמיה ומשרד התמ"ת, ומקבלים משוב.
מה לומדים במהלך 300 שעות התמחות🧠
סטודנטים מצטרפים לפרויקטים במגוון תחומים:
*עיצוב אתרים והטמעת העיצוב במערכת האתר back office.
*הכרות ותפעול אתרי WP כחלק מהטמעת עיצוב.
*אפיון, מחקר והגשת המלצות לעיצוב שפת מותג, בהתאם לבריף.
*עיצוב לוגו, שפת מותג, פונט וכן הלאה.
*הפקת קריאטיב לפוסטים ברשתות חברתיות, כולל וידיאו. הכרות עם תוכנות עיצוב ועריכה.
*הכרת סביבה דיגיטלית של עבודה בצוות רב תחומי, הכרות עם SEO-PPC.
מה הסטודנטים מספרים על הפרקטיקום בקורנגה❓
שאלנו את הסטודנטים שהשתתפו בפרקטיקום מה דעתם, זה מה שהיה להם להגיד>>
- הודיה חובב: במהלך הפרקטיקום התנסיתי במגוון תחומי עיצוב: מיתוג, עיצוב לוגו ואייקונים מונפשים בהתאמה אישית לשפת המותג, עיצוב ממשקים (UX/UI), עריכת רילסים וסרטוני תדמית, יצירת באנרים לקמפיינים בגוגל ובניית בלוג באלמנטור. אחת ההתובנות המרכזיות שלמדתי במשרד הייתה כיצד להתאים את העיצוב לעקרונות של קידום אורגני, החל מהיררכיית תוכן נכונה ועד בחירה מודעת במבנה גרפי שתומך באופטימיזציה למנועי חיפוש. העבודה דרשה דיוק, חשיבה מערכתית ויכולת לעבוד מול לקוחות תוך שמירה על שפה מיתוגית אחידה.
למי שנמצא בשלב של פרקטיקום, זו הזדמנות נדירה לעצור, לשאול, לדייק, וללמוד מתוך עשייה אמיתית.
- אופק כהן: תוכנית הפרקטיקום נתנה לי הזדמנות להתנסות בשטח, להתמודד עם אתגרים בשוק העבודה ולפתח כישורים מקצועיים. ללמוד לעבוד כחלק מצוות רב תחומי ולהתנסות בתחומים אחרים, המשלימים עבורי את הידע הרחב הנדרש למקצוע.
- ג'נה טממי: בפרקטיקום בקורנגה נחשפתי לעבודה המקצועית בשטח, תרגלתי מיומנויות שרכשתי במהלך הלימודים והעמקתי את ההבנה שלי בנוגע להתנהלות בסביבה מקצועית אמיתית. עבדתי בצוות, לקחתי חלק בפרויקטים, ולמדתי על תהליכי עבודה, קבלת החלטות והתמודדות עם אתגרים יומיומיים. זכיתי לעבוד עם צוות מקצועי, תומך ונעים, שפתח בפניי דלתות ללמידה משמעותית. איציק ליווה אותי בגישה מכילה ומעודדת והיה פתוח לשאלות ולשיח מקצועי, מה שהפך את חוויית הפרקטיקום לעשירה ומלמדת.
אני מתרגש לשמוע את חוות הדעת המפרגנות, ואת הלמידה והעשרת הידע שהסטודנטים מקבלים בקורנגה. גאה בצוות החברה שנרתם לסייע בהכשרה, לתרום ידע וזמן וכל זאת מתוך רצון כנה ובזרועות פתוחות.
מחכים לפרקטיקום הבא 📚🧡
בהצלחה לבוגרים🤝

איציק גולדנברג
מנכ"ל "קורנגה"